Szybkie i bezbolesne sposoby na utrzymanie czystości w biurze

Wszyscy mamy swoją przestrzeń, w której najłatwiej nam wykonywać powierzoną pracę. W przypadku osób prowadzących własną działalność może być to biurko w kącie sypialni lub warsztat w garażu, jednak dla większości jest to miejsce, które zostaje nam z  narzucone przez szefa.  Bez względu na to, gdzie owo miejsce się znajduje, pewne jest jedno – bardzo łatwo można je zdezorganizować w przeciągu 5 minut. W końcu orientujemy się, że wszystkie niepiszące długopisy wylądowały w jednej szufladzie, dokumenty wymieszały się z ulotkami, blat biurka lepi lepiej niż taśma klejąca, a ulubiony kubek dawno nie widział płynu do naczyń. Na szczęście istnieje kilka wskazówek, jak nie dopuścić swojego miejsca pracy do tak opłakanego stanu.

  1. Korzystanie z kontenerów, pojemników i organizerów

Przywykliśmy do myśli, że pojemniki pomagające w organizacji przestrzeni są przeważnie bardzo drogie. Nic dziwnego, skoro za najprostszy listownik w zwykłym sklepie z akcesoriami domowymi będziemy musieli zapłacić ok. 50 zł.  Na szczęście na ratunek przychodzą nam sklepy internetowe, szczególnie te zagraniczne. Plastykowe pudełka w cenie kilkunastu centów świetnie sprawdzą się do tego, by trzymać w nich dokumenty i długopisy. Wcale nie potrzebujemy złotych ozdób na pojemnikach, by łatwiej się nam sprzątało.

  1. Na biuru zostają tylko najpotrzebniejsze rzeczy

Kuszące jest zorganizować wszystko ładnie na pulpicie, ale w ciągu tygodnia zmieni się to w jeden ogromny bałagan. Zostawmy na wierzchu tylko rzeczy, z których regularnie korzystamy i musimy je mieć w zasięgu ręki. Całą resztę, czyli np. zapasowe spinacze, teczki, schowajmy do szuflady lub szafy. Na widoku możemy trzymać również zdjęcia naszych bliskich lub ulubioną maskotę, tylko miejmy na uwadze to, by nie zmienić biurka w sentymentalne sanktuarium.

  1. Szafy są po to, by ich używać

Nie wiedzieć dlaczego, jednak większość osób nie uważa szaf i komód w biurach za miejsce, w którym mogą trzymać swoje rzeczy. One nie stoją tam dla żartu – każdy pracownik może (o ile nie zostało powiedziane inaczej) wyznaczyć swoje miejsce w wspólnych przechowalniach i traktować je jak „przedłużenie” swojego biurka. Jednak uwaga – w takich miejscach musimy szczególnie dbać o porządek i przestrzegać narzuconych zasad!

 

  1. Eliminacja niepotrzebnych pudełek

To może brzmieć dziwacznie po tym, jak zaproponowaliśmy kupno pojemników w okazyjnych cenach, ale również w tym względzie trzeba mieć umiar. Stosujmy prostą zasadę – jedno opakowanie na jeden typ przedmiotów. Nie trzymajmy więc czterech kubków tylko po to, by w każdym z nich umieszczać długopisy o różnych kolorach. Dokumenty – ważne i mniej, żadnej więcej kategorii. Rachunki – zapłacone oraz nie. RADA: nieopłacone rachunki, nr telefonu klienta, z którym obiecaliśmy się pilnie skontaktować i inne ważne dokumenty zawsze trzymajmy na górze stosu papierów. Dzięki temu za każdym razem, gdy pojawiamy się w miejscu pracy, pierwsze co rzuci nam się w oczy to sprawunki, które powinniśmy wykonać od razu.

 

  1. Kosz na śmieci w pogotowiu

Najlepiej aby znajdować się zaraz obok naszego miejsca pracy. Takie rozwiązanie umożliwia to, że nie będziemy musieli przerywać swoich obowiązków wtedy, gdy zauważymy na blacie jakieś niepotrzebne śmieci.

  1. Środki czystości

Nawet jeśli w biurze codziennie sprząta profesjonalna ekipa, to warto mieć przy sobie kilka produktów, które w razie nieprzyjemnej sytuacji, takiej jak np. wylanie kawy, będą w stanie szybko załagodzić napiętą atmosferę. W biurku warto trzymać ręczniki papierowe, szmatkę z mikrofibry oraz uniwersalny płyn czyszczący.